jueves, 10 de octubre de 2013

Compètencies Digitals

Jordi Adell ha esmentat al vídeo que la competència digital es divideix en cinc petits grups, que són: La competència informacional, la competència tecnològica, la competència de alfabetització múltiple, la competència de ciutadania digital i la competència cognitiva genèrica.



En quant al meu grau de competència, cerc que en certs aspectes em desenvolupo millor que d’altres. Considero que tinc un grau més alt de competència a la cognitiva genèrica i a la competència informacional ja que quasi mai em quedo amb la informació que trobo en una pàgina, si no que busco diferents webs i diferents informacions de llocs variats i comprovo la informació que aquestes em faciliten i es aleshores quan faig una selecció d’aquesta.

En relació a la competència de ciutadania digital i a la de alfabetitzacions múltiples, penso que no ens han format suficient per les tecnologies actuals, moltes de les coses que saben els nens avui dia es perquè ho veuen fer als pares, als amics, a la família, però a molts pocs els hi ensenyen a utilitzar una Tablet, per exemple, a l’escola. Com tampoc hi ha cursos per a nens per que aquests les aprenguin a utilitzar amb total seguretat. Es a dir, crec que a mi no m’han format suficient per les tecnologies actuals, però també he de dir que cada dia surten noves tecnologies i nous aparells dels quals no poden perdre hores a l’institut per ensenyar-me a utilitzar-los, cosa que si es podria fer en cursos apart. Per tant, en aquestes dues competències tinc un grau més baix ja que no se utilitzar gran varietat de programes, degut que tinc els coneixements bàsics.

I per últim, he de dir de la competència tecnològica que se utilitzar bastant bé totes les eines tecnològiques que em rodegen, com pot ser l’ordinador, el mòbil, les càmeres, etc. Però no se fer servir moltes tecnologies més especifiques que no estan presents en el meu dia a dia, per tant arribo a la conclusió que aquestes tecnologies amb les que convisc diàriament les faig servir ,si més no, correctament, ja que son eines que fa temps que existeixen i que el seu funcionament ha canviat relativament poc, ja que el que més canvia és l’estètica i que amb aquelles eines les quals no utilitzo regularment amb un petit canvi que es faci potser em costaria més fer-les servir.

1 comentario:

  1. La competència digital té diferents aspectes, no solament el us de l'aparell...En la resta de competències (alfabetització digital, ciudadania digital, etc.) com a et definiries...?

    ResponderEliminar