En aquesta petita seqüència podem
veure diferents aspectes audiovisuals.
- Plans: El primer pla que apareix a l'escena és un primer pla, enfoca a una
dona rossa que està sorpresa i per tant podem deduir que el director ha
escollit aquest primer pla per la finalitat expressiva d'aquest.
Podem trobar també
diverses vegades un primeríssim
primer pla, aquest apareix quan l'home agafa la gravadora del pastís , hi
ha un moment en el qual s'enfoca la mà i la gravadora i un altre moment en el
que únicament apareix la gravadora.
Quan els personatges
parlen i quan la gravadora està en marxa apareix un primer pla, mentre es va
enfocant a les diferents persones que hi ha a la sala, però sense variar el pla.
-Angles: Generalment
durant la seqüència hi ha un angle normal , és a dir, a l'altura dels ulls dels
personatges . Hi ha una variació d'angles quan la protagonista parla amb l'home
mentre aquest li dona la gravadora, durant aquests intents els angles canvien contínuament,
en el moment en el que es enfocada la dona, l'angle és picat i en els
moments en els quals intervé l'home l'angle és contrapicat.
Hi ha un moment en el
que veien un pla general, en el qual apareixen els personatges al menjador.
-Moviment: Hi ha molt poc moviment en aquesta seqüència,
es canvia d'un personatge a l'altre com si fossin fotos enganxades, es a dir,
no hi ha moviment de càmera, sinó un enfoc consecutiu a diferents personatges, no hi ha una única càmera que enfoca els personatges, si no que hi ha diverses i cadascuna s'encarrega d'enfocar a un d'ells.
-Il·luminació: En quant a la
llum podem dir que el fet d'estar dins d'un edifici amb finestres la llum
sembla bastant natural, però segurament es basa en una llum artificial per aconseguir certs efectes en la il·luminació. Tot i així podem veure que hi ha personatges que estan
més il·luminats que d'altres. En el cas de la mare de la protagonista i de la
seva amiga asseguda al terra, veiem com la llum prové de davant seu, gairebé no
tenen ombres i tenen un rostre il·luminat, en canvi els altres 4 protagonistes
estan situats d'una manera que la llum es troba com a mínim a uns 45º respecte
el personatge, és una llum suau que marca les ombres, un costat de la cara es
troba il·luminat, mentre que a l'altre apareixen les ombres causades per la
llum.
Bona anàlisi però potser es tractaria d'indentificar el significat o les sensacions que vol transmetre la escena...i desprès buscar els recursos més destacats amb tal de transmetre aquest significat.
ResponderEliminar